بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و مجموعهای از روشهای طراحی شده برای بهبود ظاهر و قرارگیری صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک (بدون پرداخت) است. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی خوب SEO برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.
چرا سئو مهم است؟
برای درک ارزش سئو، اجازه دهید تعریف خود را به سه بخش تقسیم کنیم:
نتایج جستجوی ارگانیک
لیست های بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP: صفحه نتایج موتور جستجو) که موتور جستجو تعیین کرده است بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. از بسیاری از SERP ها. نتایج جستجو متفاوت است. از آنجایی که این تبلیغات بر اساس الگوریتم های رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو به جای پیشنهادات تبلیغ کنندگان قرار می گیرند، شما نمی توانید برای رتبه بالاتر صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه کنید.
کیفیت ترافیک
ارتباط کاربر و پرس و جوی جستجوی آنها با محتوای وب سایت شما. شما می توانید همه بازدیدکنندگان را در جهان جذب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید که شما تامین کننده رایانه های اپل هستید در حالی که واقعاً یک مشتری هستید. کشاورز که سیب می فروشد، آن بازدیدکنندگان احتمالاً سایت شما را ترک خواهند کرد. بدون تکمیل هیچ گونه تبدیلی، ترافیک با کیفیت بالا فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابع ارائه شده سایت شما علاقه مند هستند. SEO با کیفیت بالا از جستجو استفاده می کند. تلاش موتور برای تطبیق هدف جستجوی کاربر با صفحات وب فهرست شده در SERP.
تعداد بازدید
تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی بدون پرداخت به سایت شما می رسند. کاربران بیشتر بر روی نتایج جستجویی کلیک میکنند که نزدیک بالای SERP ظاهر میشوند، به همین دلیل استفاده از استراتژی SEO برای رتبهبندی صفحات مرتبط تا حد امکان بسیار مهم است. به احتمال زیاد در نقل و انتقالات ارزشمند افزایش می یابد.
اگر یک آژانس بازاریابی یا متخصص سئو هستید و به دنبال منابعی برای آموزش مشتریان یا سهامداران شرکت خود در مورد بازاریابی جستجو هستید، پیشنهاد می کنیم یک نسخه از این ارائه را در مورد اصول و ارزش سئو ایجاد کنید، سفارشی کنید و به اشتراک بگذارید.
بهینه سازی موتور جستجو چگونه کار می کند
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزندههایی که گاهی رباتها یا عنکبوتها نامیده میشوند برای جمعآوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که میتوانند در اینترنت پیدا کنند استفاده میکنند.
خزنده از یک صفحه وب معروف شروع میکند و پیوندهای داخلی را به صفحات داخل آن سایت نیز دنبال میکند. به عنوان پیوندهای خارجی به صفحات در سایت های دیگر. دیگر، محتوای این صفحات، و همچنین زمینه پیوندهایی که آنها دنبال می کنند، به خزنده کمک می کند تا بفهمد هر صفحه در مورد چیست و چگونه از نظر اخلاقی با تمام صفحات دیگر در جستجو ارتباط دارد.
پایگاه داده عظیم موتور، به نام شاخص. هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ یا بیان می کند، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا آنچه را که معتقد است دقیق ترین و مفیدترین نتایج برای آن پرس و جو است استخراج کند.
این نتایج ارگانیک میتواند شامل صفحات وب پر از متن، مقالات خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرستهای کسبوکار محلی و انواع دیگر محتوای شخصیشده باشد. عوامل زیادی در الگوریتم های موتورهای جستجو وجود دارد و این عوامل همیشه در حال تکامل هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت در یادگیری ماشینی همگام شوند.
سئوکاران از درک خود از این عوامل رتبهبندی برای توسعه و پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی جستجو استفاده میکنند که شامل تعادل بین بهترین شیوههای درون صفحه و خارج از صفحه و بهترین شیوههای فنی است. شرکتی که امیدوار است رتبههای بالای SERP و در نتیجه تعداد زیادی کاربر را به دست آورد و حفظ کند.
ترافیک، باید از یک استراتژی بازاریابی جستجو استفاده کند. تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد، روش های رتبه بندی غیر دستکاری را به کار می گیرد و در کنار موتورهای جستجو و کاربران تکامل می یابد. لازم به ذکر است که در حالی که سایر روشهای بازاریابی دیجیتال مانند بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، مدیریت رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی اغلب با SEO مرتبط هستند، این روشهای دیگر معمولاً خارج از محدوده هستند.